Στους οικιακούς χώρους εργασίας συνήθως επικρατεί ... πανικός! 'Εγγραφα, μηχανήματα, παιχνίδια και χρηστικά αντικείμενα δημιουργούν ένα σκηνικό, όχι και τόσο αρμονικό.
Κάθε φορά που έρχομαι αντιμέτωπη με αυτό το χάος, και μόνο τότε, θυμάμαι αυτή τη μαγική λεξούλα που θα μου έλυνε όλα μου τα προβλήματα: οργάνωση, οργάνωση, οργάνωση!
Κάποιες βόλτες στο Internet το προηγούμενο διάστημα όμως, μου έδωσαν πολύ χρήσιμες ιδέες για ένα οργανωμένο home office. Συγκέντρωσα αυτές που μου φάνηκαν εύκολες στην υλοποίηση τους και σίγουρα πολύ αποτελεσματικές και σας τις παραθέτω:
1. Διαχωρισμός του χώρου σε ζώνες. Τρεις ζώνες αρκούν: Εργασίας, αναφοράς και προμηθειών. Πιο απλά, χώρος όπου εργαζόμαστε π.χ. ένα γραφείο με τον εξοπλισμό μας, χώρος όπου συγκεντρώνουμε έγγραφα, βιβλία και ότι άλλο χρειαζόμαστε ως αναφορά / βοήθεια για την εργασία μας και χώρος με παντός είδους γραφική και αναλώσιμη ύλη π.χ. δύο συρτάρια ή κουτιά. Με αυτό τον τρόπο ξέρουμε που κάνουμε τι, και που αναζητούμε τι, κερδίζοντας ουσιαστικά πολύτιμο χρόνο από το ψάξιμο ή την άσκοπη μετακίνηση στα υπόλοιπα δωμάτια του σπιτιού. Αυτή η πρόταση δεν απαιτεί απαραίτητα χώρο, απλά σαφή όρια.
2. Σημεία προσωρινής τοποθέτησης εγγράφων. Τα στοιβαγμένα χαρτιά δύσκολα ξεχωρίζονται και η αρχειοθέτηση είναι μία δουλειά που δεν μπορεί να γίνεται σε καθημερινή βάση. Τρία ή τέσσερα trays όμως, με ετικέτες, λειτουργούν ως σημεία προσωρινής φιλοξενίας των εγγράφων, λύνοντας έτσι το πρόβλημα της ακαταστασίας και διευκολύνοντας την τελική αρχειοθέτηση. Επιβάλλεται βέβαια και η εκκαθάριση του χώρου εργασίας από χαρτιά μία φορά στο τόσο.
Via Aliedwards |
Via Houseandhome |
4.Κρέμασε το ψηλά. Όταν ο χώρος δεν επαρκεί για έπιπλα αποθήκευσης, η εκμετάλλευση των κάθετων επιφανειών σώζει. Ράφια, κρεμαστά ντουλάπια και ιδιαίτερες κατασκευές μπορούν να αποθηκεύσουν αντικείμενα, εξοικονομώντας τετραγωνικά για πιο βασικά έπιπλα ή απλά διευκολύνοντας την μετακίνηση μας στο χώρο. Φοβερή λύση όταν υπάρχουν μικρά παιδιά ... προσοχή όμως στις γωνίες που προεξέχουν για τυχόν ατυχήματα!
Via FlagPortalDesign |
Via Besthomedecorators |
Via Homeedit |
8. Πίνακας οργάνωσης εργασίας. Ένας
ευφάνταστος πίνακας με το πρόγραμμά της ημέρας για την εργασία και τις
δουλειές του σπιτιού γλιτώνει χρόνο και απομακρύνει τις κρίσεις άγχους. Η
παραμικρή διακοπή, η οποία σε όσους εργάζονται
στο σπίτι είναι συχνό φαινόμενο, μπορεί να κοστίσει την ηρεμία μας. Μία
ματιά στον πίνακα όμως, είναι αρκετή για να μας επαναφέρει αμέσως σε
τάξη. Μην ξεχνάτε να ανανεώνετε τον πίνακα στο ξεκίνημα της ημέρας ή για τους πιο οργανωτικούς, της εβδομάδας!
9. Προσοχή σε ευαίσθητα δεδομένα. Μια και το γραφείο είναι χώρος του σπιτιού προσβάσιμος σε παιδιά αλλά και άλλους ενήλικες, φυλάξτε με προσοχή τα ευαίσθητα δεδομένα της δουλειάς σας. Memory sticks, σκληροί δίσκοι, σχέδια αλλά και έτοιμα projects, καλό είναι να φυλλάσονται με προσοχή σε συγκεκριμένο σημείο, προσβάσιμο από εσάς και μόνο. Δεν είναι σπάνια τα φαινόμενα όπου δουλειά ωρών ή ακόμα και ημερών να βρίσκεται καλά κρυμμένη σε στοίβες από παιχνίδια, ρούχα και μικροαντικείμενα...
Via Pinterest |
10. Τηλέφωνο. Για να μην κάνουμε κενά χιλιόμετρα ψάχνοντας το ασύρματο τηλέφωνο που κτυπάει για ώρα, εγκαταστήστε μία συσκευή με καλώδιο στο χώρο εργασίας, ώστε να το βρίσκετε πάντα εκεί. Για τους tech lovers ένα ασύρματο ακουστικό κάνει την ίδια δουλειά, είναι όμως μία δελεαστική συσκευή για τα μικρά ζιζάνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου